Minggu ke 37
7 September 2009- 11 September 2009
7 September 2009
Bahasa Malaysia
T5S3
Julah Pelajar: 17 orang
Masa pertama dan kedua
TEMA | Rumusan |
TAJUK | Penambahbaikan Kualiti Sektor Awam |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Mencari isi-isi penting untuk membuat rumusan Merumuskan karangan sehingga menjadi 120 patah kata |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | WEB BM T5 - sasbadi |
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat menulis rumusan |
Bahasa Malaysia
T6RK 4
Julah Pelajar: 26 orang
Masa ke 3 dan 4
TEMA | SISTEM BAHASA MELAYU |
TAJUK | MORFOLOGI- Awalan Kata Kerja |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Menyatakan 5 bentuk awalan kata kerja iaitu: beR-, meN-, teR-, mempeR- dan dipeR. |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | Bahasa Melayu Kertas 1 STPM ms. 199-201 |
Refleksi | Pelajar-pelajkar dapat menyatakan 5 bentuk awalan yang membentuk kata kerja dalam bahasa Malaysia. |
T5S1
Julah Pelajar: 33 orang
Masa 8 dan 9
TEMA | Rumusan |
TAJUK | Penambahbaikan Kualiti Sektor Awam |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Mencari isi-isi penting untuk membuat rumusan Merumuskan karangan sehingga menjadi 120 patah kata |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | WEB BM T5 - sasbadi |
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat menulis rumusan |
8 September 2009
Bahasa Malaysia
T6RK 4
Julah Pelajar: 26 orang
Masa ke 3 dan 4
TEMA | SISTEM BAHASA MELAYU |
TAJUK | MORFOLOGI- Awalan Kata Kerja |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Menyatakan 5 bentuk awalan kata kerja iaitu: beR-, meN-, teR-, mempeR- dan dipeR. |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | Bahasa Melayu Kertas 1 STPM ms. 199-201 |
Refleksi | Pelajar-pelajkar dapat menyatakan 5 bentuk awalan yang membentuk kata kerja dalam bahasa Malaysia. |
9 September 2009
T5S1
Julah Pelajar: 33 orang
Masa 8 dan 9
TEMA | Komsas |
TAJUK | Sajak: Duhai Pentafsir |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan sajak yang dikaji. |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | WEB BM T5 - sasbadi ms. 77 |
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat menjawab soalan-soalan pemahaman |
Tarikh | 9 September 2009 |
Hari | RABU |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 5MPV |
Masa | 3 dan 4 |
Tema | Menghadapi Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Gejala Rasuah |
Hasil Pembelajaran | PS - menjelaskan kepentingan membanteras gejala Rasuah KS mencadangkan cara-cara membanteras gejala rasuah NS membenci rasuah |
Aktiviti | Membincangkan cara-cara membanteras gejala rasuah |
BBB | Buku teks ms 145 keratan akhbar
|
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat member cadangan bernas tentang cara-cara membanteras gejala rasuah. |
Bahasa Malaysia
6RK 4
Masa: ke-7
Jumlah pelajar: 26 orang
TEMA | SISTEM BAHASA MELAYU |
TAJUK | MORFOLOGI-BENTUK KATA- Awalan meN |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Menyatakan awalan meN termasuk: Me-, mem-, men-, meng-, menge-, dan meny- Dan memberikan contoh-contoh kata dasar yang menerima awalan-awalan tersebut |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | Hormat-menghormati, hemah tinggi |
ILMU | LINGUISTIK |
BBM | Bahasa Melayu Kertas 1 STPM (Fajar bakti) ms 162 dan 163 |
REFLEKSI | Pelajar-pelajar dapat menyatakan bentuk-bentuk awalan meN. |
10 September 2009
Bahasa Malaysia Tingkatan 5S1
Masa ke- 3 dan 4
Jumlah pelajar- 33 orang
TEMA | Tatabahasa |
TAJUK | Peribahasa-menyatakan makna peribahasa yang diberikan |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT:
|
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
NILAI | Hormat-menghormati, hemah tinggi |
ILMU | Sosio-budaya Melayu |
BBM | Sasbadi ms 21 |
REFLEKSI | Pelajar-pelajar membuat latihan dan menghantarnya unuk disemak. |
Bahasa Malaysia
T6RK 4
Masa: 6 dan 7
Jumlah pelajar: 26 orang
TEMA | SISTEM BAHASA MELAYU |
TAJUK | MORFOLOGI-BENTUK KATA- Awalan teR dan te- |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Membezakan awalan teR- dan te- |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | Hormat-menghormati, hemah tinggi |
ILMU | LINGUISTIK |
BBM | Bahasa Melayu Kertas 1 STPM (Fajar bakti) ms 163 |
REFLEKSI | Pelajar-pelajar dapat membezakan awalan teR- dan te- |
Bahasa Malaysia
T5S3
Jumlah pelajar-:17 orang
Masa: 8 dan 9
9 September 2009
T5S1
Julah Pelajar: 33 orang
Masa 8 dan 9
TEMA | Komsas |
TAJUK | Sajak: Duhai Pentafsir |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Menjawab soalan-soalan pemahaman berdasarkan sajak yang dikaji. |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | kecekalan, kejujuran |
ILMU | Linguistik |
BBM | WEB BM T5 - sasbadi ms. 77 |
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat menjawab soalan-soalan pemahaman |
September 2009 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh | 11 September 2009 |
Hari | JUMAAT |
Mata Pelajaran | PSK |
Kelas | 5K3 |
Masa | 1 dan 2 |
Tema | Menghadapi Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Gejala Rasuah |
Hasil Pembelajaran | PS - menjelaskan kepentingan membanteras gejala Rasuah KS mencadangkan cara-cara membanteras gejala rasuah NS membenci rasuah |
Aktiviti | Membincangkan cara-cara membanteras gejala rasuah |
BBB | Buku teks ms 145 keratan akhbar
|
Refleksi | Pelajar-pelajar dapat member cadangan bernas tentang cara-cara membanteras gejala rasuah. |
Bahasa Malaysia
6RK4
Masa: 5 dan 6
Jumlah pelajar: 26 orang
TEMA | SISTEM BAHASA MELAYU |
TAJUK | MORFOLOGI-BENTUK KATA- Awalan teR dan te- |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT: Membezakan awalan teR- dan te- |
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
ASPEK BAHASA | BINAAN AYAT, KOSA KATA |
NILAI | Hormat-menghormati, hemah tinggi |
ILMU | LINGUISTIK |
BBM | Bahasa Melayu Kertas 1 STPM (Fajar bakti) ms 163 |
REFLEKSI | Pelajar-pelajar dapat membezakan awalan teR- dan te- |
11 September 2009
Bahasa Malaysia
Tingkatan 5S3
Masa: 7 dan 8
Jumlah Pelajar: 17 orang
TEMA | Tatabahasa |
TAJUK | Peribahasa-menyatakan makna peribahasa yang diberikan |
OBJEKTIF | PELAJAR-PELAJAR DAPAT:
|
AKTIVITI | Penerangan, perbincangan |
KBT | Pembelajaran akses kendiri |
NILAI | Hormat-menghormati, hemah tinggi |
ILMU | Sosio-budaya Melayu |
BBM | Sasbadi ms 21 |
REFLEKSI | Pelajar-pelajar membuat latihan dan menghantarnya unuk disemak. |
No comments:
Post a Comment